معرفي فرايند رسيدگي به شكايت مشتريان
1. مقدمه:
شركت سيمان مازندران پيرو اتخاذ رويكرد مشتري محور در ارائه خدمات كاربران، بهبود كيفيت فعاليت هاي اجرايي و افزايش رضايت مشتريان و جلوگيري از وقوع مجدد شكايت اقدام به استقرار سيستم رسيدگي به شكايت مشتريان ISO 10002:2018 نموده است.
به منظور اطلاع مشتري گرامي از نحوه رسيدگي به شكايات ، در ذيل معرفي اجمالي از فرايند رسيدگي به شكايت در شركت سيمان مازندران آمده است.
خواهشمند است با ارائه نظرات خود مارا در جهت بهبود فرايند رسيدگي به شكايات ، همچنين بهبود كيفيت ساير فرايندها و خدمات و كسب رضايت روز افزون خود ، ياري فرماييد.
2. اطلاعات فرايند رسيدگي به شكايات
1-2. واحد مسئول رسيدگي:
واحد ارتباط با مشتريان (مهندسی فروش )،متولي رسيدگي به شكايات مشترين در شرکت سیمان مازندران مي باشد.
2-2. نحوه طرح شكايت به يكي از طرق زير مي باشد:
· تلفني
· كتبي
· حضوري
· فرم ثبت شكايات ارائه شده
3-2. مدت زمان رسيدگي و پاسخگویی به شكايات
بین 3 تا 6 روز و شکایات کیفی بین 3 تا 50 روز ( در صورت نیاز به انجام آزمون) می باشد.
4-2. نحوه دريافت بازخورد از مراحل رسيدگي به شكايات
در صورت نياز شكايت كنندگان به :
- دريافت اطلاعات از " مراحل رسيدگي به شكايات ، تصميمات اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته" در خصوص شكايات مربوطه بيان نارضايتي از تصميمات اتخاذ شده
- درخواست پاسخگويي توسط شخص خاص
- ارائه پيشنهاد در خصوص اقدامات مورد نياز جهت رفع شكايات و ....
5-2.ساير توضيحات:
- تفهيم و انتقال تصميمات اخذ شده به مشتريان توسط مدیریت کارخانه يا فرد تعيين شده از سوي مدير عامل شركت سيمان مازندران مي باشد.
- فرايند رسيدگي به هريك از شكايات ، پس از كسب رضايت شكايت كننده از تصميمات اتخاذ شده و اقدامات انجام شده در خصوص شكايت ايشان ، پايان خواهد يافت.
- پس از فرجام بخشيدن به شكايت توسط واحد ارتباط با مشتريان از شكايت كننده در خصوص فرايند رسيدگي به شكايت ، نظر سنجي به عمل خواهد آمد
دانلود فرم ها :
فرم نظر سنجی درخصوص فرایند رسیدگی به مشاجرات برون سازمانی
فرم ثبت شكايات مشتريان
فرم نظر سنجي از فرايند رسيدگي به شكايت مشتريان